Yirmilik Diş Çekimi Sonrasında Kanama ve Ağrılar

Yazar: Dr. Dt. İhsan YıldırımDiş HekimiİstanbulŞişli • 16 Aralık 2018

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanama ve ağrılar

Yirmilik dişler genellikle sorun yaratan dişlerdir. Bu dişler bölgede yeterli derecede temizlenemediklerinden dolayı genellikle iltihaplanma oluştururlar. Ağızda Eğer bir sorun teşkil etmiyorsa mutlaka var olması gereken dişler sorun oluşturduğunda ise çekilmesi gerekmektedir. iltihaplanma oluşturan yirmilik dişlerin kalıcı ve kesin çözümü genellikle diş çekimi olmaktadır. Yirmilik dişlerin çekildikten sonra ise ağrı kanama ve benzeri etkiler oluşturması sıklıkla görülmektedir.

Yirmilik dişler ağızda olması gereken dişler midir ? Bu dişlerin ağız sağlığına etkisi nedir?

Ağızda en son çıkan 20'lik dişler üçüncü büyük azı dişler olarak adlandırılmaktadır. Halk arasında ise yirmilik diş büyüme dişi olgunlaşma dişi ve benzeri isimlerle adlandırılırlar. 20'lik dişler ağızda 4 adettir. Yirmilik dişler çekildikten sonra yerine tekrar başka bir diş gelmez. Bu dişler genellikle 17 yaşında çıkmaya başlar. Yaşı 30 olan ve yirmilik dişleri hala çıkmayan kişilerde vardır. Yani bu dişlerin çıkması ömür boyu sürebilir.

En problemli olan 20'lik dişler

En problemli olan yirmilik dişler genellikle kendisine çıkması için yeterli alan bulamayan ve gömülü kalan 20'lik dişler çene kemiği üzerinde kendilerine yeterli alan bulamadıklarından dolayı diğer dişlere baskı yaparlar ve sürekli olarak kişiye ağrı hissettirirler. Yirmilik dişlerin gömülü olarak kalması bu dişlerin probleminin başlangıcını oluşturmaktadır. Yirmilik dişlerin gömülü olarak bölgede kalması yemek artıklarının bu diş bölgesinde birikmesine, dişin zamanla çürümesine ve iltihap kapmasına neden olacaktır.

20'lik dişlerin ağızda ki konumu nasıldır ?

Yirmilik dişler Yetişkin insanlarda en arka bölgelerde bulunmak üzere altta iki üste iki adet olmak üzere dört adet bulmaktadırlar. Yirmilik dişler çoğu insanda gömülü olarak kaldıklarından dolayı yirmilik dişlerin hepsi yani tamamı gözükmez yirmilik dişlerin bir kısmı gözükür bir kısmı gömülü olarak kalır bir kısmının da yalnızca ucu gözükür. 20'lik dişler çene kemikleri üzerinde yeterli alan bulamadıklarında alanın darlığı nedeniyle farklı yönlere doğru sürünmeye başlarlar. Bu da kişide damak rahatsızlıklarına ağrılara ve benzeri problemleri neden olur.

Yirmilik dişlerin çekilmesi

Yapılacak diş hekimi kontrolü sonrasında diş hekiminizin yirmilik diş hakkında vereceği karar son derece önemlidir. Eğer Doktorunuz 20'lik dişin çekilmesi gerektiğini söylüyorsam ilerde mutlaka problem yaratacaktır O anda yaratmaya devam ediyordur. Eğer Doktorunuz yirmilik dişin çekilmesi gerektiğini söylüyorsa çektirmenizde yarar vardır.

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamaların oluşması

Yirmilik diş çekimi sonrasında hafif derecede Sızıntı şeklinde kanamalar oluşabilir.Yirmilik diş çekimi sonrasında şiddetli bir şekilde kanama olmaz. Eğer olması durumunda ciddi bir problem vardır ve bir an evvel de yakın bir Diş Hastanesi’ne başvurmanız ya da diş hekiminize başvurmanız gerekmektedir.

Yirmilik diş çekimi sonrasında doktorunuzun vereceği gazlı bezi en az yarım saat kadar ağızda yani 20'lik diş çekildiği bölgede tampon şeklinde tutmanız gerekmektedir. Ve diş çekimi sonrasında gerekmedikçe gargara yapılmaması gerekir.

Yirmilik diş çekimi sonrasında ağızda sızıntı şeklinde bir kanama oluşabilir. Bu kan tükürüğünüzü çok fazla boyayacaklar tükürdüğünüzde de çok fazla kan geldiğini zannedebilirsiniz endişelenmeyin.

Yirmilik diş çekimi sonrasında oluşan ağrılar

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamalarınız devam ediyorsa yapılması gerekenler

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamalarınız devam ediyorsa doktorunuzun vermiş olduğu tamponu tam yarım saat kadar bölgede baskı yaparak uygulayın kanama devam ediyorsa doktorunuzun size vermiş olduğu yedek tamponu bölgede tutmaya devam edin.

Yirmilik diş çekimi sonrasında 1-2 gün sızıntı şeklinde bölgede kanamalar görülebilir

Yirmilik diş çekimi sonrasında birgün işe gitmeyin ve aynı zamanda gün boyunca dinlenmenize özen gösterin

Yirmilik diş çekimi sonrasında başınız yüksekte uyumaya özen gösterin

Yirmilik diş çekimi sonrasında aşırı derecede sıcak ve soğuk yiyeceklerden uzak durun

Çekim sonrasında alkol ve sigara kullanmayın

Yirmilik diş çekimi sonrasında ağrılarınız ve kanamalarınız yüksek olursa mutlaka en yakın Diş hekimine veya Diş Hastanesi’ne başvurun...

Kaynak

Ziyaretçi: Özlem Yiğit

Hocam yarı gomulu dişimi agiz cene cerrahisi normal dikişsiz bir biçimde çekti . Bugün ikinci gecem ve iki gecedir kanıyor normal mi ?

22 Kasım 2023 Saat: 04:11 • Yanıtla
Ziyaretçi: Anonim

4tane yirmilik dişim çıktı ameliyat ile.   bugün 5. günüm bi anda dikişlerin olduğu yerde kan pıhtısı oluştu kanlandı. ağrım yok ama korkuttu çok fazla.  gazlı bezle bastırdım orayı ama neden olur böyle? lütfen bilgilendirir misiniz? (öksürdükten sonra pıhtılaştı)

14 Kasım 2023 Saat: 02:13 • Yanıtla
Ziyaretçi: Anonim

3 gün önce sağ tarafımdan 1i gömülü 1i yarı gömülü yirmilik dişlerimi ameliyatla çektirdim. Bugün 3. Gün ve halen şiddetli olmamakla birlikte kanama devam ediyor sızıntı şeklinde. Doktora görünmeli miyim ?

29 Eylül 2023 Saat: 13:14 • Yanıtla
Ziyaretçi: Ercan yeslv

Babam 42 yasinda 20 lik disleri cekildi asiri kanama oluyor durmuyor ne yapmaliyiz

13 Haziran 2023 Saat: 23:48 • Yanıtla

15 Ekim 2020 Saat: 12:13 • Yanıtla
Ziyaretçi: Özlem tekin

15 Ekim 2020 Saat: 12:07 • Yanıtla

23 Ağustos 2020 Saat: 02:10 • Yanıtla
Ziyaretçi: Anonim

20lik disimle ilgili herhangi bir sorunum yok agri sizi gibi ama dis seklimi bozar mi yine de cektirmem gerekir mi

17 Mart 2019 Saat: 10:03 • Yanıtla
Editör: Diş Hekimi

20 lik dişler ağızda bulunması gereken dişlerde herhangi bir sıkıntınız bulunmuyorsa çektirmeniz gerekmez.

18 Mart 2019 Saat: 01:45 • Yanıtla
Ziyaretçi: sadık bilen

iyi günler. Ben daha önce iki dişimi çektirdim. Biri sağ altta azı diş ikincisi sol altta azı diş. Yıllar önce çeken doktor bana diş yaptırma yirmilik dişin çıktığında orası dolar demişti. Benim arası tam olarak dolmadı. dişim de çıkmadı sanırım hiç ağrı sızı bişey hissetmedim. 32 yaşındayım bu arada. eğer çıkarsa dolar mı yoksa yerine implant ya da köprü diş yaptırmalı mıyım?

12 Mart 2019 Saat: 16:33 • Yanıtla
Editör: Diş Hekimi

Ağız yapınızın durumuna bağlı olmakla birlikte aynı zamanda bu durum ortodontiktir. Bir ortodonti umzanına durumu iletmenizi tavsiye ederim.

18 Mart 2019 Saat: 02:00 • Yanıtla
Ziyaretçi: Asude kaplan

Sol üst taraftaki yirmilik disim yandan diğer dışların üzerinden cıktı, agrım yok ama rahatsız ediyor, tedavi için öneriniz nedir? Birde fiyat aradığınız nedir

11 Mart 2019 Saat: 04:56 • Yanıtla
Editör: Diş Hekimi

En kısa zamanda mutlaka bir diş hekimine başvurmanız gerekir. 20 lik dişlerinizin alınması gerekebilir.

11 Mart 2019 Saat: 16:42 • Yanıtla