Diş Eti Çekilmesi Nasıl Önlenir?

Yazar: Aydın Kubilay • Editör • 12 Mart 2019

Diş eti çekilmesi önemli bir sağlık sorunudur

Günlük yaşantımızda yaptığımız yada yapmadığımız bir takım alışkanlıklarımız sonucu önemli bir sağlık sorunu olan diş eti çekilmesi ile karşı karşıya kalabiliriz. Diş eti çekilmeleri önlenebilen fakat önlem alınmadığında ise estetik açıdan geri dönüşü olmayan bir rahatsızlıktır. Günlük yaşantımızda alışkanlık haline getirmediğimiz diş fırçalama yada diş fırçalama tekniklerinin bilinmemesi, dişlerin gıcırdatılması yada uyurken diş sıkma alışkanlıkları, diş eti rahatsızlıklarının tümü yada gün içerisinde dişlerde oluşan travmalar diş eti çekilmesine neden olan etkenlerdir. Bu etkenlere mutlaka önlem alınmalı ve en kısa sürede bir diş hekimine müracaat edilmelidir.

Diş eti çekilmesi olduğunu nasıl anlayabilirim?

Diş eti çekilmesi oluştuğunun en büyük belirtisi diş etlerinde oluşan anormallikler ve kanamaların meydana gelmesidir. Aslında bu tam olarak bir diş eti çekilmesi değil diş eti rahatsızlıklarıdır. Bu rahatsızlıkların ilerlemesi durumunda diş eti çekilmesinin oluşması kaçınılmazdır. Bende bu belirtiler var ama diş etlerim çekiliyor mu derseniz ? bunun cevabını ancak bir diş hekimi sizlere verebilir. Bu nedenle en kısa sürede bir diş hekimine başvurunuz.

Çıplak gözle diş eti çekilmesi olduğunu anlayabilir miyim?

Elbette anlayabilirsiniz. Aynaya baktığınızda diş etlerinizin rengi, diş etlerinizin boyu yada dişlerinizin diş eti ile temas ettiği bölgedeki açılmalara bakarak diş eti çekilmesinin olup olmadığını görebilirsiniz.

Diş eti çekilmesinin en belirgin özelliklerinden birisi daha:

Diş eti çekilmesinin en belirgin özelliklerinden birisi de bu durumda olan kişiler soğuk ve sıcak yiyeceklere karşı daha hassas olurlar ve dişlerinde sızlamalar meydana gelir. Bunun yanı sıra çikolata, asitli meyve ve sebzeler ve asitli yiyecek içeceklerde dişlerde sızlamaların oluşmasına neden olacaktır.

Diş eti çekilmesi tedavi edilebilir mi?

Elbette her diş ve diş eti sorununun mutlaka bir tedavi yöntemi vardır. Diş eti çekilmesinin de tedavisi vardır. Bu tedavi biraz daha geniş çaplı olan ve mevcut sorunların ortadan kaldırılması ile beraber ele alınan bir tedavi şeklidir. Öncelikli olarak bu soruna neden olan sebepler araştırılır ve diş etlerinde meydana gelen mevcut çekilmeye göre basit yada ileri düzey koruyucu yöntemler devreye sokulur. Son olarak ise cerrahi tedavi yöntemleri ile diş eti çekilmesi sorunları ortadan kaldırılır.

Diş eti çekilmelerinin sebepleri nelerdir?

Diş eti çekilmesinin başlangıç aşaması “Periodontitis”tir. Bu hastalıkların yanı sıra dişlerin fırçalanmaması ve yanlış fırçalamada diş eti çekilmesine neden olan etkenlerdir.

Diğer diş eti çekilmesi nedenleri nelerdir?

Yukarıda belirtmiş olduğumuz nedenlere ek olarak aşağıda sıralayacağımız nedenlerde diş eti çekilmesine neden olabilen sebeplerdir.

• Dişlerde oluşan diş taşları ve diş plakları
  • Diş etinde oluşan iltihaplanmalar
  • Yaşlanmanın etkisi
  • Uyurken yada gün içerisinde dişlerin sıkılması ve diş gıcırdatma
  • Dişlerin çarpık ve düzensiz olması
  • Dişlerde meydana gelen travmatik yaralanmalar
  • Dişlerin arasının kürdan, iğne gibi bir takım maddelerle sürekli olarak karıştırılması
  • Sigara kullanımı
  • Kötü beslenme alışkanlıkları
  • Bir takım hastalıklar (şeker hastalığı)
  • Ağız içerisinde uygulanan kötü tedavi restorasyonlar
  • Kullanılan bir takım ilaçların yan etkileri (doğum kontrol ilaçları vb.)
  • Hamilelik

Diş eti çekilmesi nasıl durdurulur?

Diş eti çekilmesine neden olan etkenler ortadan kaldırılır ve düzenli olarak diş temizliği hatta düzenli diş hekimi kontrolleri ile bu süreç giderilebilmektedir.

Diş eti çekilmesi olan kişilerde kaplama yada implant tedavisi uygulanabilir mi ?

Öncelikle mevcut diş eti problemlerin giderilmesi şartı ile kaplama ve implant uygulamaları gerçekleştirilebilir.

Sağlıklı diş etine sahip olmak için önerileriniz nelerdir?

Sağlıklı diş etine sahip olmak için öncelikli olarak diş fırçalama alışkanlığı edinilmelidir. Dişler günde en az iki kez fırçalanmak şartı ile doğru bir bakım ile ağız hijyeni sağlanmalıdır. Bunun yanı sıra 3-6 aylık periyotlarla diş hekimi kontrolleri de mutlaka gerçekleştirilmeli ve ihmal edilmemelidir. Ayrıca kötü alışkanlıklar sigara alkol gibi diş eti problemlerine en fazla neden olan etkenler mutlaka bırakılmalı yada en aza indirilmelidir. Bunun yanı sıra çarpık dişler tedavi sürecine girmeli ve mutlaka diş ipi kullanım alışkanlığı kazanılmalıdır. Doktorunuzun önerilerine mutlaka uyulmalı ağız gargarası da yapılmalıdır.

Diş eti rahatsızlığım ne kadar sürede tedavi edilebilir?

Tedavi süresi mevcut diş eti problemlerine göre değişmektedir. ortalama olarak ise bir hafta ile iki ay arasında bir sürede diş eti tedavisi gerçekleştirilir.

Diş eti tedavisi fiyatları hakkında bilgi verir misiniz?

Burada fiyat en son konuşulması gereken konudur. Bunun nedeni ise diş eti tedavisi eğer yapılmazsa ve geciktirilirse ortaya çıkan durumda hem tedavi süresi daha fazla olacak hemde tedavi fiyatları katlanarak artacaktır. Bu nedenle bir an evvel diş eti çekilmesi tedavisi gerçekleştirilmesi gerekir.

Doktorun ilgili videoları

Diş eti sağlığının beslenmeyle ilgisi nelerdir?

Diş eti kanamalarının nedenleri nelerdir?

Diş eti çekilmelerinin nedenleri nelerdir?

Diş taşlarının varlığı diş etlerini nasıl etkiler?

Gebelik tümörü nedir?

Kaynaklar: