Ağız ve Diş Sağlığı

Diş Hekimi kontrolleri oldukça önemli

23 Şubat 2017

3 ve 6 aylık gerçekleştirilen Diş Hekimi kontrolleri ile oluşabilecek diş eti hastalıkları risklerini ve oluşabilecek diş çürüğü risklerine önceden tespit ederek bu sağlık sorunları erken tedavi ile ortadan kaldırılabilir. Diş eti rahatsızlıklerı ve diş çürükleri tedavileri Erken teşhis ile beraber oldukça basittir. Fakat Geç yapılan ve önlemleri alınmayan Diş Hekimi kontrolleri diş bakımları ile beraber diş eti hastalıkları ve diş çürükleri riskleri artmaktadır. Geciken diş eti kontrolleri ile beraber dişlerin tedavisi daha zor Ve daha uzun süreli olmaktadır. Eğer hasta çok gecikmiş ise dişerini kaybetme riski ile karşı karşıya kalabilir.

Diş eti rahatsızlıkları

Diş rahatsızlıkları oldukça önemli ve mutlaka Erken teşhis edilmesi gereken bir durumdur. Diş etlerim rahatsızlanma başladıktan sonra kanama şeklinde kendini belli eder. Özellikle sabah kalktığınızda ya da dişlerinizi fırçalarken diş etlerinizden kan geldiğini fark edersiniz bu durum diş eti rahatsızlıkları başlangıcı olarak sizleri uyandır. Bu dönemde Yapılacak diş hekimi kontrolleri ile gerekli teşhis ve müdahale sonrasında diş etleri yeniden eski sağlığına kavuşabilir fakat bu durum önemsenmez ve zamanında Diş hekimine gidilmezse diş etleri ilerleyerek diş eti çekilmesi ve bunun sonucunda ise dişlerin dökülmesi ile asla karşı karşıya kalır

Ağızdaki bakteri plaklarının temizlenmesi

Kısa dönemde Yapılacak diş hekimi kontrolleri sırasında at ağızda meydana gelecek diş tartarları diş hekimleri tarafından temizlenecektir. Diş tartarları temizlenmesi ilerde meydana gelecek diş eti rahatsızlıklarına ve diş çürüklerini engelleyecektir. Eğer dişlerin aralarında ve diş eti bölgesinde oluşan diş tartarları temizlenmez ise bu durum diş kayıpları ile sonuçlanacaktır.

Dişlerde ağrı ve sızı yoksa Diş hekimine gitmiyoruz

Genellikle kendimizden ve çevremizden bildiğimiz gibi diş eti rahatsızlığı ya da diş ağrıları Çekmediğimiz sürece Diş hekimine gitmemeyi tercih ediyoruz. Bu durumun ne kadar yanlış bir etken olduğunu bildiğimiz halde ya diş hekimliği gitmeyi düşünüyoruz ya da dişlerimize yeterli özeti göstermiyoruz. Ne zaman ki diş ağrıları bizi paspas bağırmaya başladıktan sonra aklını başına geliyor ve hemen dişhekiminin kapısını çalıyoruz.

Diş eti çekilmesinin tedavisi

Diş etinin en iyi tedavisi düzenli olarak dişlerin fırçalanması ve düzenli Diş Hekimi kontrolüdür diş eti rahatsızlıkları başlamadan önce Sizler bu şekilde tedbir alırsanız kesinlikle diş eti rahatsızlıkları ile ya da diş eti çekilmesi ile karşılaşmayacaksınız. Bunun dışında Eğer mevcut diş eti çekilmesi rahatsızlığınız varsa öncelikli olarak buna neden olan sebepler ortadan kaldırılır. Yapılacak işlemlerden sonra eğer diş etleri eski sağlığına dönüyorsa son olarak cerrahi müdahale uygulanır. Hastaların düzenli olarak dişlerini fırçalamaları ve yine düzenli Diş Hekimi kontrolleri ile diş ve diş eti sağlığı kontrol altına alınmış olur.

Çocuklar diş hekimleri ile tanıştırılmalı