Diş Hekimi Uygulamaları

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanama ve ağrılar

23 Ocak 2017

Yirmilik dişler genellikle sorun yaratan dişlerde bu dişler bölgede yeterli derecede temizlenemediklerinden dolayı genellikle iltihaplanma oluştururlar ve gösterirler. Ağızda Eğer bir sorun teşkil etmiyorsa mutlaka var olması gereken dişler sorun oluşturduğunda ise çekilmesi gerekmektedir. iltihaplanma oluşturan yirmilik dişlerin kalıcı ve kesin çözümü genellikle diş çekimi olmaktadır. Yirmilik dişlerin çekildikten sonra ise ağrı kanama ve benzeri etkiler oluşturması sıklıkla görülmektedir.

Yirmilik dişler ağızda olması gereken dişler midir ? Bu dişlerin ağız sağlığına etkisi nedir ?

Ağızda en son çıkan 20 lik dişler üçüncü büyük azı dişler olarak adlandırılmaktadır var halk arasında ise yirmilik diş büyüme dişi Olgunlaşma dişi ve benzeri isimlerle adlandırılırlar. 20 lik dişler ağızda 4 adettir. Yirmilik dişler çekildikten sonra yerine tekrar başka bir diş gelmez. Bu dişler genellikle 17 yaşında çıkmaya başlar. Yaşı 30 olan ve yirmilik dişleri hala çıkmayan kişilerde vardır. Yani bu dişlerin çıkması ömür boyu sürebilir.

En problemli olan 20 lik dişler

En problemli olan yirmilik dişler genellikle kendisine çıkması için yeterli alan bulamayan ve gömülü kalan 20 lik diş nedir dişler çene kemiği üzerinde kendilerine yeterli alan bulamadıklarından dolayı diğer dişlere baskı yaparlar ve sürekli olarak kişiye Ağrı hissettirirler. Yirmilik dişlerin gömülü olarak kalmasın Bu dişlerin probleminin başlangıcını oluşturmaktadır. Yirmilik dişlerin gömülü olarak bölgede kalması yemek artıklarının bu diş bölgesinde birikmesine, dişin zamanla çürümesine ve iltihap kapmasına neden olacaktır.

20 lik dişlerin ağızda ki konumu nasıldır ?

Yirmilik dişler Yetişkin insanlarda en arka bölgelerde bulunmak üzere altta iki üste iki adet olmak üzere dört adet bulmaktadırlar. Yirmilik dişler çoğu insanda gömülü olarak aldıklarından dolayı yirmilik dişlerin Hepsi yani tamam mı gözükmez yirmilik dişlerin bir kısmı gözükür bir kısmı gömülü olarak kalır bir kısmının da yalnızca ucu gözükür. 20 lik dişler çene kemikleri üzerinde yeterli alan bulamadıklarında alanın darlığı nedeniyle farklı yönlere doğru sürünmeye başlarlar. Bu da kişide damak rahatsızlıklarına ağrılara ve benzeri problemleri neden olur.

Yirmilik dişlerin çekilmesi

Yapılacak diş hekimi kontrolü sonrasında diş hekiminizin yirmilik diş hakkında vereceği karar son derece önemlidir. Eğer Doktorunuz 20 lik dişin çekilmesi gerektiğini söylüyorsam ilerde mutlaka problem yaratacaktır O anda yaratmaya devam ediyordur. Eğer Doktorunuz yirmilik dişin çekilmesi gerektiğini söylüyorsa çektirmenizde yarar vardır.

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamaların oluşması

Yirmilik diş çekimi sonrasında hafif derecede Sızıntı şeklinde kanamalar oluşabilir

Yirmilik diş çekimi sonrasında doktorunuzun vereceğim gazlı bezi en az yarım saat kadar ağızda yani 20 lik diş çekildiği bölgede tampon şeklinde tutmanız gerekmektedir. Ve diş çekimi sonrasında gerekmedikçe gargara yapılmaması gerekir.

Yirmilik diş çekimi sonrasında ağızda Sızıntı şeklinde bir kanama oluşabilir Bu kan Tükürüğünüzü çok fazla boyayacaklar Tükürdüğünü de çok fazla kan geldiğini zannedebilirsiniz Endişelenmeyin.

Yirmilik diş çekimi sonrasında oluşan ağrılar

Yirmilik diş çekimi sonrasında ağrılarınıza oluşabilir bu aralar yaklaşık olarak bir iki hafta kadar sürecektir bu normal bir süreçtir bu süreç içerisinde doktorunuzun beğenmiş olduğum ağrı kesici ilaçları kullanabilirsiniz.

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamalarını devam ediyorsa yapılması gerekenler

Yirmilik diş çekimi sonrasında kanamalarında devam ediyorsan doktorunuzun vermiş olduğu kızı tam yarım saat kadar bölgede baskı yaparak uygulayın

Devam ediyorsa tamponudoktorunuzun size Vermiş olduğu yedek tamponu bölgede tutmaya devam edin.
Yirmilik diş çekimi sonrasında 1-2 gün Sızıntı şeklinde bölgede kanamalar görülebilir

Yirmilik diş çekimi sonrasında Bugün işe gitmedim ve aynı zamanda gün boyunca dinlenme Özen gösterin

Yirmilik diş çekimi sonrasında başınız yüksekte uyumaya Özen gösterin

Yirmilik diş çekimi sonrasında aşırı derecede sıcak ve soğuk yiyeceklerden uzak durun